Rozhovor

Lena Šamánková založila svou seznamovací agenturu sice před třinácti lety, ale o zprostředkované seznámení se zajímala už mnohem dřív. „Už pubertě, když jsem zkoušela najít vhodného partnera, jsem si začala schovávat články týkající se seznamování,“ vysvětluje. Vždy úspěšně seznámila všechny kamarádky!

Kopretinou ve znaku dáváte svým klientům naději na splnění touhy po partnerském životě. Proto jste se rozhodla pro založení seznamky?

Seznamka mě poprvé napadla v době fungování prvních mobilních telefonů. S nimi přišla možnost osobní komunikace, která se dá využít i pro seznamování. Je pravda, že mobilní komunikace také rozpoutala i elektronickou nevěru, protože je snadnější napsat sms zprávu „miluji tě” či „rozcházím se” než to sdělit do očí a ukázat při tom emoce. Já jsem se rozhodla, že mobilní komunikaci využiji ve své práci. Protože již po telefonu vím, jaký člověk přijde na pohovor a jak se bude chovat. A to je první důležitý dojem i při následném seznamování. Moc jsem toužila mít práci, kde budu pomáhat lidem, komunikovat s nimi, zabývat se vztahy a kde uplatním své znalosti psychologie. Tenkrát by mě ani nenapadlo, že počet seznamovacích agentur dnes dosáhne takového počtu jako e-shopy s prodejem mobilů.

Myslíte, že v současné době nám vztahy nefungují správně, když je tolik seznamovacích agentur?

Přiznejme si, každý z nás se už aspoň jednou podíval na seznamovací portál, každého svede zvědavost nebo i jen touha po zábavě či chuť na trochu fantazie v nudném dni. A pamatujete si své pocity z těch „zoufalců”, kteří se na portálech pohybují? A říkali jste si, že takhle byste nechtěli dopadnout? Anebo Vás někdo zaujal a psali jste si s ním jen proto, abyste byli sami zajímavějšími a lepšími a přitom ve skutečnosti je vaše osobnost mnohem fádnější? Máme dobu, která vztahům nepřeje a služba seznamovací agentury je nyní velmi žádaná. Také hororové zkušenosti klientů z internetových portálů, kde si nemohou být jisti ani fotkou, ani informacemi, které tam získají, obrací klienty na prověřené služby agentury Šance pro lásku.

V čem je vlastně Vaše agentura jiná?

Musíte přijít, poznat a pak pochopíte! Hlavně osobním a individuálním přístupem ke každému klientovi. S každým z nich se sejdu a probereme jeho očekávání a možnosti, které mu můžeme nabídnout. V případě, že má klient zájem nebo cítí, že potřebuje pomoc, poradíme mu i se změnou image. Nabízíme i další služby.

Byla jste sama klientkou nějaké agentury?

Vyzkoušela jsem si seznamování všemi způsoby: na internetovém portále, v seznamce, rychlé rande, seznamovaní na doporučení a nelepší seznamování je v terénu „ jdeme na lov“ jinak to ani nešlo, musela jsem nabrat dost informací. A musím říct, že jsem byla někdy dost šokována, s čím se může člověk při seznamování potkat, ale taky příjemně překvapena.

Jakými se můžete pochlubit úspěchy?

A co je vlastně úspěch? Za svůj největší úspěch považuji, že už 13 let pomáhám lidem na cestě za láskou. Třeba i to, že se dvojice potká a nabere spolu nové zkušenosti. Jsem pyšná na dlouhodobou spolupráci s rádiovou seznamkou Petrov My dva, kde jsem se stala garantem. Největší odměnou je pro mne pozvání na svatbu mých klientů či oznámení o narození jejich dítěte

Jakou chybu vaši klienti nejčastěji dělají?

Úplně typický příklad je, že se dva po schůzce rozloučí k ničemu nezavazující větou: „Zavoláme si.“ Oba pak marně čekají, že se ozve ten druhý.

A co když se seznámení dlouho nedaří?

V takovém případě se obvykle s klientem nebo klientkou znovu sejdu a probereme, kde by mohl být problém. Často jim díky zpětným vazbám od lidí, s nimiž se sešli, dokážu říci, kde dělají chybu. Vždycky je co změnit a zlepšovat. Umím lidem poradit, co je důležité. Oni sami si musí uvědomit, že záleží nejen na jejich chuti seznámit se, ale je potřeba, aby pochopili, jak se mohou změnit, kam poposunout, co pro sebe udělat. Někdy daná změna znamená úspěch.

Příklad muž či žena věkově kolem 40 let, přijde za mnou do agentury, působí unaveně, strhaně, bez emocí, smutně, oblečení nevýrazné… Jako svoji poslední naději se chce seznámit. A s kým? S protějškem, který vypadá mladě, velmi přitažlivě, upraveně a má v sobě plno energie… Můj úkol je jasný: dát do pračky, usušit, naškrobit a vyžehlit – ne samozřejmě si dělám legraci, ale je to podobné. Poradím jim s psychikou, jak se upravit, pomohu s výběrem oblečení, zařídím vizážistku. Tím již klient nabere sebevědomí a začne vyzařovat energii, bez které seznamování nejde. A pak šup na rande – přišel čas trénovat! Protože bez tréninku to nejde, stejně jako při sexu.

Jak dlouho obvykle trvá, než klientovi najdete partnera nebo partnerku?

To bohužel nejde říci takto obecně. Někteří najdou životní lásku na druhé nebo třetí schůzce, u jiných je to běh na dlouhou trať. Nikdy nevíme, kde novou lásku potkáme, nikdy nevíme, kde nová láska žije, nikdy nevíme, jak nová láska bude vypadat a jakou bude mít povahu.

Jakou chybu vaši klienti nejčastěji dělají?

Úplně typický příklad je, že se dva po schůzce rozloučí k ničemu nezavazující větou: „Zavoláme si.“ Oba pak marně čekají, že se ozve ten druhý. Přitom si jsou navzájem sympatičtí. Další potíž je se současnými seznamovacími zvyky. Muži si odvykli být aktivní a o ženy bojovat, usilovat, dvořit se jim. Kde jsou ty doby, kdy muži nosili ženám květiny? Na jejich obranu musím říci, že jim ženy často tento přístup jakoby schvalují tím, že samy přebírají iniciativu. A tím se ženy připravují o svou hlavní zbraň – ženskost.

Co děláte, když přijde klient či klientka, na které není co měnit?

Skáču dva metry vysoko, chválím a hledám pana „božského” či paní „božskou”… chodí na setkání a seznamují se.

A rada na závěr?

Lidé, zapomínáte často sami na sebe! Kdy jste si naposledy udělali nějakou radost, která byla určena jen Vám osobně? Úkol: napravit ještě dnes…

Máte oblíbený citát, který vystihuje Vaše slova?

Ano, mám a je ze života.

Je třeba být si trochu podobní, abychom si rozuměli, ale i trochu rozdílní, abychom se milovali.
Jean Jacques Rousseau